Klanttevredenheid Gecombineerde opgave en Mijn percelen tot 6 maart 2017

Meer artikelen
Gecombineerde opgave 2017
| Gewijzigd op: 3 april 2017

Tijdens de indienperiode van de Gecombineerde opgave vragen we ondernemers wekelijks naar hun ervaring bij het invullen van Mijn percelen en de Gecombineerde opgave.

Vanaf deze week publiceren we periodiek een samenvatting van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek en de opmerkingen en tips die zijn binnengekomen.

Tevredenheid ondernemers

Ondernemers die in de eerste dagen, tot en met 6 maart, hun opgave hebben gedaan en aan het klanttevredenheidsonderzoek hebben meegewerkt, waren tevreden. Op alle onderdelen van het klanttevredenheidsonderzoek samen wordt gemiddeld een 7,1 gescoord.

De ondernemers die vragen hadden en belden met RVO.nl, waren over het algemeen tevreden over de snelheid waarmee ze geholpen zijn en over de duidelijkheid en bruikbaarheid van het antwoord dat ze kregen.

Vooraf ingevulde gegevens

Bij het invullen van de opgave waarderen de respondenten het dat een groot deel van de gegevens al is ingevuld. Dit aspect wordt met een 8,2 beoordeeld. In de applicatie Mijn percelen wordt dit jaar expliciet aangegeven welke ruimte nog aan een perceel kan worden toegevoegd en waar over de perceelsgrenzen heen getekend is, zodat gemakkelijk de optimale oppervlakte kan worden opgegeven. Deze functionaliteit wordt gewaardeerd met een 6,8.

Informatiemiddelen

Van alle informatiemiddelen kent 85% van de respondenten de digitale nieuwsbrieven. 40% heeft de informatiepagina Gecombineerde opgave met alle informatie over de Gecombineerde opgave gelezen. Over zowel de nieuwsbrieven als de informatiepagina geeft ruim 80% aan dat de informatie hen (erg) geholpen heeft.

Algemeen

Uit zowel het klanttevredenheidsonderzoek en de reacties aan de telefoon blijkt dat ondernemers het soms lastig vinden om informatie over de Gecombineerde opgave te vinden en ook om de opgave zelf te vinden.

Met een 6,4 blijft de vindbaarheid een aandachtspunt. In de communicatie zal hier de komende tijd extra op worden gewezen.

Voor alle duidelijkheid:

Service menu right