Marketing en communicatie-uitingen automatiseren

Meer artikelen

Michele Van De Bekerom MIT

Het marketing- en communicatiebureau MooiLogisch in Venlo ontwikkelt momenteel met haar samenwerkingspartners een nieuwe applicatie die marketing en communicatie-uitingen van zzp’ers en kleine mkb’ers grotendeels automatiseert.

“We hebben een passie voor kleine actieve ondernemers die hun ziel en zaligheid in hun bedrijf leggen. Helaas komen ze vaak tijd en geld te kort om hun marketing structureel goed te organiseren. Daardoor lopen ze omzet mis. Wij gaan ze daarbij helpen.”

Michele van den Bekerom, werkzaam bij het bureau, vertelt dat ze vooral oriënteert of het MIT onderdeel R&D Projecten een bijdrage kan leveren aan deze ontwikkeling. “Het gaat om de verdere ontwikkeling van een innovatieve software applicatie. Deze voorziet klanten van gepersonaliseerde content en regelt vervolgens periodiek de distributie ervan naar hun klanten. Met een login krijgen ze toegang tot het systeem waarmee ze hun communicatie-uitingen nog verder kunnen personaliseren. Geautomatiseerd maatwerk zeg maar, waarbij de kers op de taart echt handwerk van de kleine ondernemer zelf is.”

“Ik denk niet dat we op dit moment de MIT-aanvraag ook daadwerkelijk doen. We werken al samen met mkb-partners waaronder ook een software-ontwikkelaar. We hebben een businesscase die we momenteel al zelf aan het realiseren zijn. We zijn al te ver in ons ontwikkeltraject. Ik weet nu dat de MIT niet is bedoeld voor vermarkten en opschaling in binnen-en buitenland. MIT is wel bedoeld voor alle fasen in het R&D traject (van idee tot en met een werkend prototype).”

Tips voor het aanvragen van MIT

  • kom tot de kern van wat de innovatie inhoudt
  • vermijd aannames
  • denk goed na over het economische perspectief. Benoem dat ook en kwantificeer waar mogelijk
  • geef aan welke rechten partners hebben binnen het consortium en hoe je de continuïteit in het consortium waarborgt. R&D samenwerking betekent een langdurig strategisch partnership, waarvoor heldere afspraken nodig zijn.
  • kwantificeer de markt en geef aan hoe je die bereikt

Over de MIT

Samenwerken met minimaal één andere mkb’er is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de MIT-subsidie voor R&D samenwerkingsprojecten. Met de MIT ondersteunen kabinet en provincies mkb’ers met innovatiekracht. Voor de regeling is in 2015 totaal € 50 miljoen vrijgemaakt, waarvan € 29,2 miljoen voor R&D samenwerkingsprojecten. Mkb’ers kunnen nog tot en met 1 september 2015 (17.00 uur) aanvragen indienen voor regionale subsidie en tot en met 15 september voor landelijke subsidie. Kijk voor meer informatie op www.rvo.nl/mit.

Service menu right