FAQ eLoket

Meer artikelen

Hier vindt u veelgestelde vragen en antwoorden over het eLoket.

FAQ

Wat betaal ik voor een eHerkenningsmiddel?

Er zijn 5 betrouwbaarheidsniveaus binnen eHerkenning. Voor de meeste subsidieregelingen binnen Rijksdienst voor Ondernemend Nederland heeft u niveau 1 (EH1) nodig. Voor de WBSO/RDA heeft u minimaal EH2+ nodig. De kosten voor dit niveau zijn hoger. Bekijk welk niveau u nodig heeft voor uw aanvraag.

De prijzen voor een eHerkenningsmiddel verschillen per aanbieder. Voor een eHerkenningsmiddel op niveau 1 betaalt u € 5-10 per jaar (exclusief eventuele aansluitkosten). Bekijk de actuele prijzen in de keuzematrix op de website eHerkenning.

NB Als u een eHerkenningsmiddel heeft met een hoge beveiligingsniveau kunt u dat ook gebruiken.

Mijn eHerkenning werkt niet (bv. de inlognaam of het wachtwoord worden niet herkend). Wat moet ik doen?

Neemt u contact op met de leverancier van het middel.

Ik krijg geen contact met het eLoket of ik ondervind andere problemen, waar kan dit aan liggen?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Heeft u vragen? Tijdens kantooruren kunt u contact opnemen met Rijksdienst voor Ondernemend Nederland op 088 602 55 55. U kunt ook mailen. Geef dan zo duidelijk mogelijk aan waar en wanneer het probleem zich voordoet. Het liefst met een afdruk van uw computerscherm als u een foutmelding krijgt. Ons e-mailadres is klantcontact@rvo.nl.
Heeft u vragen over de aanmelding voor uw authenticatiemiddel? Neem dan contact op met de Helpdesk van de leverancier.

Als ik een formulier open, dan krijg ik de melding: 'Uw middel biedt onvoldoende zekerheden'. Wat betekent dit?

Uw eHerkenningsmiddel heeft niet het juiste beveiligingsniveau (Voor WBSO/RDA heeft u niveau EH2+ nodig). Vraag een eHerkenningsmiddel aan. Als u een eHerkenningsmiddel heeft met een hoge beveiligingsniveau kunt u dat ook gebruiken.

Ik ben een intermediair en ik wil voor een klant aanvragen. Moet ik over eHerkenning beschikken of juist de klant?

U dient zelf over eHerkenning te beschikken. Hiermee kunt u inloggen en het aanvraagformulier voor de regeling invullen. In het aanvraagformulier kunt u aangeven dat u namens een derde handelt. Dit geeft u de mogelijkheid de gegevens van uw klant in te vullen.
Als u namens een klant een aanvraag indient, bent u soms verplicht om een getekend machtigingsformulier mee te sturen. Bekijk de voorwaarden voordat u indient.

Ik heb een aanvraag ingediend, maar ik heb een fout gemaakt bij het invullen. Wat kan ik doen?

Een ingediende aanvraag kunt u zelf niet meer aanpassen. U stuurt een e-mail met het verzoek om de aanvraag aan te laten passen met de correcte gegevens. Vermeld in uw e-mail duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer, contactpersoon en voor welke subsidieregeling u iets wilt laten aanpassen.

Ik heb een aanvraag ingediend en ik ben benieuwd wat de status van mijn aanvraag is. Kan ik dat bekijken?

Nee. U ziet alleen onder ‘Mijn aanvragen’ de status ‘Ingediend’ en een referentienummer. Het eLoket is alleen een aanvraagprogramma. In eLoket kunt u niet volgen hoe het proces binnen de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland verloopt.

Welke browsers worden ondersteund in het eLoket?

Eloket is geschikt voor de volgende browsers:

  • Internet Explorer 9 of hoger *
  • Firefox**
  • Chrome**
  • Safari**
  • Opera**

* Alle functies zijn ook beschikbaar in Internet Explorer 7 en 8, maar sommige visuele effecten missen. Dit komt omdat IE7/8 verouderd is en niet de op dit moment gangbare webstandaarden ondersteunt.
** alle ondersteunde versies.

Is dit wel een veilige manier om mijn aanvragen te doen?

De middelen die zijn gekozen zijn veilig voor het doen van elektronische diensten met de overheid. De deelnemende bedrijven hebben ruime ervaring in deze diensten en zijn nu al voor bedrijven en overheden actief. De middelen voldoen aan de gangbare normen voor elektronische dienstverlening. De communicatie verloopt via beveiligde websites en verbindingen.

Service menu right