Klanten waarderen Gecombineerde opgave met een 7

Meer artikelen
Man achter een laptop

Gepubliceerd op: 20 juni 2018 | Gewijzigd op: 20 juni 2018

Agrarisch ondernemers en adviseurs hebben de Gecombineerde opgave en Mijn percelen dit jaar een 7 gegeven. Vorig jaar was de gemiddelde score nog een 6,7.

3 peilingen

Het invullen van de Gecombineerde opgave kon van 1 maart tot en met 15 mei. Tijdens deze indienperiode hebben we 3 keer een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. In totaal hebben 967 agrarisch ondernemers en adviseurs meegewerkt aan deze onderzoeken.

Tegen het einde van de indienperiode zien we dat de tevredenheid iets terugloopt en dat ondernemers en adviseurs vaker bellen met ons Klantcontactcentrum of informatie op onze website zoeken.

Stijgende lijn

De afgelopen jaren is de klanttevredenheid over de Gecombineerde opgave steeds iets toegenomen. Deze stijgende lijn heeft zich dit jaar voortgezet:

  • 2015: 6,2
  • 2016: 6,5
  • 2017: 6,7
  • 2018: 7,0

Belafspraak

Dit jaar boden wij voor het eerst de mogelijkheid om via de website een belafspraak te maken. Dit bleek een succes met een score van 7,8.

Verbeterpunten

Uit de klanttevredenheidsonderzoeken zijn ook verbeterpunten naar voren gekomen. Hier gaan we mee aan de slag om de dienstverlening nog verder te verbeteren.

De voornaamste op- en aanmerkingen zijn:

  • Invullen kost veel tijd.
  • Automatisch uitloggen is vervelend.
  • Vindbaarheid van relevante informatie moet beter.
  • Wachttijd aan telefoon met het Klantcontactcentrum is te lang.
  • Kennisniveau van medewerkers kan beter.

Meer informatie

Service menu right