Onnodige afwijzing TVL Q4 2021 is te voorkomen

Gepubliceerd op:
4 februari 2022

Het komt voor dat we TVL-aanvragen moeten afwijzen omdat ondernemers niet de juiste informatie aanleveren. Of helemaal niets aanleveren als ze een verzoek krijgen om aanvullende informatie. En dat is zonde.

Vraag blijft 2 weken open

Een vraag om aanvullende informatie blijft 2 weken open staan. In die tijd kan de beoordelaar niet verder met de aanvraag. Als de ondernemer na 2 weken niet heeft gereageerd, sluit het verzoek om aanvullende informatie. We moeten dan zonder de gevraagde informatie een beslissing nemen.

Twee weken extra open

We willen zo veel mogelijk ondernemers zo snel en zorgvuldig mogelijk helpen met de TVL. Soms zetten we daarom het verzoek om aanvullende informatie nog eens 2 weken open. Zeker als de ondernemer ons hierom vraagt. De ondernemer krijgt hier per e-mail een bericht van. Na een week sturen we een herinnering.

Reageert de aanvrager nog steeds niet? Dan kan het zijn dat we de aanvraag moeten afkeuren. Het is dus belangrijk om aanvullende informatie op tijd aan te leveren. En weet de ondernemer dat het niet op tijd lukt? Meld dit in het klantcontact.

In bezwaar

Veel ondernemers in deze situatie gaan na het afwijzen in bezwaar. Tijdens het bezwaarproces leveren ze dan wel vaak de juiste documenten aan. Zonde van de tijd van de ondernemer, van de RVO-beoordelaars en van de juristen. En: de ondernemer had het geld – bij een gegrond bezwaar – dus al eerder op de rekening kunnen hebben.

TVL Q4 2021

Op dit moment staan er voor TVL Q4 2021 931 verzoeken om aanvullende informatie uit bij de ondernemer. Met nog een dikke week te gaan, kent TVL Q4 op dit moment 62.121 aanvragen, waarvan we al 42.440 afhandelden. 71% van deze ondernemers kreeg de subsidie binnen een week na indiening.

Vragen over TVL?

Bent u tevreden over deze pagina?