Technische problemen bij de aanvraag: mogelijke oplossingen

Gepubliceerd op:
27 december 2021

Soms ervaren ondernemers technische problemen bij het aanvragen van TVL. Dit blijkt vooral het geval wanneer ze aanvullende informatie willen insturen. Met deze tips zijn deze problemen wellicht te voorkomen of te verhelpen.

Uploaden van bestand

Het klinkt makkelijk, maar kan alle verschil maken: een andere browser proberen. Wij adviseren sowieso Chrome voor het doen van de aanvraag. Ook belangrijk:

  • De maximale bestandsgrootte is 10 MB;
  • Het maximale aantal tekens van een bestandsnaam (incl. extensies) is 100;
  • Een bestandsnaam mag géén vreemde tekens bevatten, zoals:
  • spaties[ ], percentages[%], asteriks [*], valuta’s [$, …], hashtag [#], apestaart [@], uitroepteken[!], tilde [~] , …;
  • De toegestane bestandsformaten zijn: jpeg/jpg, pdf, png, gif

Scrollen in formulier

Soms blijkt het niet mogelijk te scrollen in het aanvraagformulier. Meestal helpt het om de pagina te verversen. Bij geen succes, zijn dit nog mogelijkheden:

  • Het verwijderen van cookies en tijdelijke internetbestanden, en daarna opnieuw opstarten van de browser.
  • Andere browser proberen.
  • Voor wie werkt op een mobiel apparaat zoals een smartphone of tablet: bekijk de pagina met desktopweergave. Sowieso heeft het invullen op een desktop of laptop de voorkeur.
  • Browser in een incognito tabblad openen.
  • Worden de documenten vanaf een dropbox of cloudomgeving geopend? Dan raden we aan de documenten rechtstreeks vanaf de computer te uploaden.
Bent u tevreden over deze pagina?