Exportregels Bhutan

Gaat u goederen exporteren naar Bhutan? Hou dan rekening met invoerrechten en de regels voor tijdelijke invoer. Stuur ook de juiste documenten mee.

Contracten

Conflicten met buitenlandse klanten of leveranciers zijn vervelend. Bijvoorbeeld als uw klant klachten heeft over de levertijd van uw product. Of als uw leverancier zijn afspraken niet nakomt. Met een contract kunt u terugvallen op afspraken die u met uw klant of leverancier heeft gemaakt.

Contracten zijn niet verplicht, maar wel handig. In de Exporttoolkit vindt u meer informatie over de inhoud van een internationaal contract. Zo is het bijvoorbeeld handig op te nemen welk recht er geldt en welke rechter bevoegd is te oordelen. Per land zijn er namelijk grote verschillen. Voor de precieze inhoud kunt u het beste een jurist inschakelen.

Invoerrechten en documenten

Als u gaat exporteren, heeft u exportdocumenten nodig. Deze verschillen per land en per product. Bekijk het overzicht van benodigde documenten voor Bhutan. Bij Customs Tariff vindt u informatie over invoertarieven en –procedures.

Exportdocumenten aanvragen

Op de website van de Kamer van Koophandel vindt u meer informatie over exportdocumenten. Daar kunt u ook de exportdocumenten aanvragen die de Kamer van Koophandel uitgeeft, zoals het ATA-carnet en het Certificaat van Oorsprong.

Vragen over exportdocumenten? Neem contact op met de Kamer van Koophandel via 088 585 15 85.

Tijdelijke invoer

Bhutan is niet aangesloten bij de ATA-conventie (ATA Carnet). De importeur kan bij de invoeraangifte de bestemming 'tijdelijke invoer' aangeven. Een andere optie is om een expediteur in te schakelen om de invoeraangifte te doen. Een overzicht van expediteurs vindt u op de website van Fenex.

Service menu right