Marketing Egypte

Egyptenaren lezen graag de krant. Het belangrijkste dagblad Al-Ahram heeft een oplage tot ongeveer 1 miljoen exemplaren. Andere Andere belangrijke kranten zijn Al Ahkbar, Gomhouriya, Al Wafd. De Egyptian Gazette is een belangrijk Engelstalig dagblad.

Populaire weekbladen zijn Akhbar al Yom, Akher Saa magazine Rose al Youssef en Al Ahram Weekly. Daarnaast bestaan er verschillende economische magazines, zoals Al Ahram Al Iktisadi weekly magazine, Al Alam Al Yom daily newspaper en Egypt Today. Veel dagbladen en tijdschriften zijn online beschikbaar. De kranten en tijdschriften verschijnen in het Arabisch, Engels en/of Frans. Een overzicht van dagbladen vindt u op Worldpress.org.

Een derde van de advertenties in de geschreven pers komt van buitenlandse bedrijven. Een kwart van alle advertenties verschijnt in kranten en tijdschriften. Mailings per post en per fax komen weinig voor.

Radio en televisie

De overheid controleert de Egyptische radio en televisie. Ruim 50% van de reclames komt op de televisie. Egyptenaren kijken veel tv. Ook luisteren ze vaak radio. Reclameboodschappen zijn de belangrijkste bron van inkomsten voor de televisiestations. Promotie van consumptiegoederen gebeurt vooral op de radio. Tijdens de ramadan stijgt de prijs van reclames op radio en televisie. Egyptenaren ontvangen buitenlandse zenders via de satelliet.

Bioscoop

De meeste Egyptische bioscopen laten reclames zien. Vaak aan het begin van de film en in de pauze.

Buitenreclame

Buitenreclame in Egypte vindt plaats via billboards en neonreclame op gebouwen. Reclameboodschappen staan ook vaak op muren. Het gebruik van posters en reclame via internet neemt toe. Deze vormen van reclame hebben een marktaandeel van ongeveer 10%.

Service menu right