Service menu right

Marketing Verenigd Koninkrijk

Voor de promotie van uw product zijn veel kanalen beschikbaar. Afhankelijk van uw product en de doelgroep kunt u kiezen voor internet, tv, radio en/of billboards.

Hoe bereikt u de Britse consument? Wij helpen u op weg door hieronder alvast enkele tips te geven.

Persoonlijk advies nodig voor zakendoen in het buitenland? Neem dan contact op met één van onze regio-experts. Zij kunnen gratis onderzoek doen naar het land waarin u wilt ondernemen. Ook helpen zij bij het vinden van zakenpartners.

Internet: marketing op mobiele platformen groeit

Bijna iedereen in het Verenigd Koninkrijk (VK) gebruikt internet en meer dan de helft van de Britten zit op social media. Facebook wordt daarbij het meest gebruikt. De markt voor online marketing op mobiele platformen groeit sterk.

De belangrijkste vorm van internetreclame is search advertising. Gevolgd door 'classifieds', de betaalde advertenties. Ook video, social media advertising en banner advertising doen het goed in het Verenigd Koninkrijk.

Google, Youtube en Facebook zijn de meest bezochte niet-Britse websites in het VK. De best bezochte Britse websites zijn: amazon.co.uk, bbc.co.uk en ebay.co.uk.

Televisie en radio: uitbreiding tv-kanalen

Het aantal tv-kanalen breidt zich uit. Dit verdeelt de televisiereclamemarkt, omdat er steeds minder zenders zijn die permanent een groot publiek bereiken. Bovendien maakt nieuwe techniek het mogelijk reclames door te spoelen. Onder jongeren wordt het online kijken naar films en programma's steeds populairder. Dit gaan ten koste van het televisiekijken en leidt tot een verschuiving van televisiereclame naar internetreclame.

Tijdschriften en dagbladen: voor bepaalde gebieden

De geprinte media zijn nog steeds belangrijk in het Verenigd Koninkrijk, maar het aantal lezers gaat hard achteruit. Deels doordat online nieuws en digitale televisiekanalen een steeds groter bereik krijgen. Nationale en regionale kranten kampen met grote verliezen in reclame-inkomsten. Deze zijn wel interessant als u een product wilt adverteren dat populair is in een bepaald gebied. Ook tijdschriften zien hun verkoop dalen. Gespecialiseerde bladen en vakbladen kunnen wel interessant zijn als u uw advertenties richt op een bepaald interessegebied.

Een overzicht van de dagbladen vindt u op Worldpress.org

Cultuurverschillen

Om producten te verkopen in een ander land is het belangrijk dat u rekening houdt met verschillen in taal, spelling, beeld en woordkeuze. Maar adverteren in een ander land gaat verder dan alleen de oppervlakte. Culturele verschillen en overtuigingen zijn minstens zo belangrijk. Een reclamebureau/specialist uit het exportland in de arm nemen is daarom geen overbodige luxe.

Kijk ook eens op de Do’s-and-don’ts van het Verenigd Koninkrijk.