Marketing Zuid-Korea

De reclamemarkt van Zuid-Korea is volledig open voor buitenlandse participatie. Internationale reclamebureaus hebben meer dan 50% van de markt in handen.

Alle belangrijke reclamebureaus zitten in Zuid-Korea. De Korea Broadcast Advertising Corporation (KOBACO) verkoopt reclametijd op de verschillende media. Ondernemingen moeten zich bij deze overheidsinstantie registreren als zij willen adverteren.

Internet

Zuid-Korea is een van de wereldleiders op het gebied van IT en snel internet. Meer dan 90% van de bevolking gebruikt internet. Adverteren via internet wordt dan ook steeds belangrijker (banner, buzz, blogs, e-mails).

De meest populaire websites zijn Youtube, Naver (online platform), Google, Daum (online platform) en Facebook.

Radio en televisie

De vier belangrijkste netwerken voor televisie en radio zijn KBS I en KBS II van de overheid en MBC en SBS van private aanbieders. Er zijn vijf winkelkanalen actief op de Koreaanse televisie: CJ, Hyundai, GS, Lotte en Nongsusan. Kabeltelevisie bereikt meer dan 15 miljoen huishoudens. Korea Digital Broadcasting (KDB) heeft het contract voor digitale televisie en bereikt naar schatting 2,3 miljoen huishoudens.

Tijdschriften en dagbladen

Met reclame via kranten bereikt u veel consumenten in Zuid-Korea. Gratis kranten zoals de Metro zijn overal verkrijgbaar en worden dan ook veel gelezen. Andere populaire kranten zijn The Chosun Ilbo, Donga en The Korea Times. Mocht u een specifieke doelgroep willen bereiken dan is het aan te raden om in een tijdschrift te adverteren.

Een overzicht van dagbladen en tijdschriften vindt u op Worldpress.org.

Service menu right