Samenwerken en verbindingen zoeken
Interview met Karel Urbach, modelleur/functioneel beheerder.
Wat spreekt je zo aan in jouw functie?
Nadat ik eerst een tijdje in de uitvoering had gewerkt, heb ik de overstap gemaakt naar het ontwikkelen van papieren communicatiemiddelen, zoals formulieren. In die tijd ontstonden ook de eerste online oplossingen. Digitalisering lag me, dat had ik al snel in de gaten. Geweldig om alles aan elkaar te kunnen knopen! Ik ben nogal een vernieuwer en heb daar altijd gelegenheid voor gekregen. Mensen helpen is een belangrijke drijfveer, voor mij staan de klanten centraal. Maar ook mijn persoonlijke ontwikkeling is belangrijk. Ik heb kansen gekregen, ze genomen en ben daardoor persoonlijk gegroeid én doorgegroeid.
Van papierstromen naar digitalisering
Het is nog niet zo heel erg lang geleden dat de aanvraag voor een regeling – of het nou ging om een investeringssubsidie, een octrooi of het bijhouden van dierregistraties – uit een papierstroom bestond. Dat kunnen we ons nu natuurlijk niet meer voorstellen. Voor de honderden regelingen die we uitvoeren hebben we nu één digitaal loket.
Onze systemen hebben heel wat gebruikers, bijvoorbeeld agrariërs en ondernemers, maar ook onze eigen medewerkers natuurlijk. Daarnaast maken controlediensten en provincies er gebruik van. We ondersteunen het hele aanvraagproces tot en met de beslissing en daar zijn soms veel partijen bij betrokken. Voor hen allemaal moet het duidelijk en gebruikersvriendelijk zijn.
Hoe komt in je werk het samenwerken en verbinden tot uiting?
Sinds kort houd ik me bezig met de vraag hoe we de enorme hoeveelheden data waarover we beschikken kunnen benutten om integraler en interactiever te werken. Dat vind ik mooi: kijken wat er is, collega’s bevragen, zoeken naar de overlap, ideeën bedenken.
Samenwerken en verbindingen zoeken, daar word ik vrolijk en energiek van. Dat maakt het vak van functioneel beheerder hier ook zo leuk. Luisteren naar de wens van de klant en onderzoeken wat technisch mogelijk is. Meedenken over de prioritering van wensen en over de inzet van DICTU, onze ICT-leverancier. Echt iets voor mij. RVO is een grote organisatie met door het land verspreide vestigingen. Samenwerken is daardoor vaak een combinatie van persoonlijk en efficiënt digitaal contact. Het levert ook veel mogelijkheden op, zeker als je verder kijkt dan je eigen functie.
Wat kun jij doen bij RVO?
Bekijk de openstaande vacatures en jouw mogelijkheden op Werken bij RVO.
Vragen?
Neem contact op met het Servicepunt Werken. Dat kan via solliciterenrvo@rvo.nl.