Veelgestelde vragen Regeling WTS juli 2021 | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Veelgestelde vragen Regeling WTS juli 2021

Dit zijn de veelgestelde vragen voor de Regeling WTS juli 2021.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om het formulier in te vullen, wat nu?

Neem contact met ons op via ons telefoonnummer: 088 - 042 40 70. We helpen u graag verder.

Ik ben niet verzekerd, kan ik dan ook mijn schade melden?

Ja, dat kan. De Wet tegemoetkoming schade bij rampen (WTS) biedt een vangnet voor niet-verzekerbare materiƫle schade. Daarnaast geeft de regeling een tegemoetkoming in de kosten, zoals opstartkosten, evacuatiekosten, bereddings- en opruimkosten. Verzekerbare schade valt niet onder de WTS.

In welk gebied kan ik schade melden?

Bekijk de kaart met het schadegebied.

Krijg ik alles vergoed?

Nee. Alleen niet-verzekerbare materiƫle schade en de volgende kosten komen in aanmerking:

  • opstartkosten
  • evacuatiekosten
  • bereddingskosten
  • opruimkosten
Meer informatie vindt u op de pagina 'Soorten waterschade, kosten en de maximale vergoeding'.

Mijn verzekeraar weigert (vooralsnog) te betalen, kan ik nu ook een schade melden?

Ja, u kunt alvast uw schade melden.

Wanneer kan ik schade laten herstellen?

Dit mag u direct doen. U hoeft niet te wachten. Zorg wel voor bewijs van uw schade met foto's en film. De schade moet daarop goed te zien zijn.

Als ik een bedrijf aan huis heb, moet ik dan ook 2 meldingen doen?

Ja. U meldt de schade aan uw bedrijf en doet daarnaast ook een aparte melding voor uzelf als particulier.

Ik heb een verkeerde schadesoort gemeld, wat nu?

U hoeft geen nieuwe melding te doen. De schade-expert neemt alle schade op als hij bij u langskomt.

Ik heb mijn schade al gemeld, maar heb nog meer schade ontdekt. Wat nu?

U hoeft geen nieuwe melding te doen. De schade-expert neemt alle schade op als hij bij u langskomt.

Ik heb na mijn melding geen ontvangbevestiging ontvangen, wat nu?

Neem contact met ons op via ons telefoonnummer: 088 - 042 40 70. We helpen u graag verder.

Wat moet ik doen als ik schade heb op meerdere percelen?

U geeft uw percelen met schade op. Als u meer dan 5 percelen heeft, geef dan alleen de grootste percelen op. De schade-expert komt daarna bij u langs. Die neemt alle schade op die u aangeeft. Dus ook van alle andere percelen.

Ik heb een andere vraag, hoe neem ik contact met RVO op?

Voor andere vragen ga naar onze contactpagina.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.