U heeft een subsidie aangevraagd voor een personenauto die nog niet op uw naam staat. Heeft u de brief 'subsidieverlening' ontvangen? Geef daarna pas het kenteken online door.
Wat moet u dan doen?
Stap 1. Inloggen op e-loket
U logt in met uw DigID in op e-loket en gaat naar 'mijn aanvragen'. U kiest de regeling waarvoor u subsidie aanvraagt.
Stap 2. Kenteken doorgeven
Klik op de knop 'uitbetalen subsidie' om uw kenteken online door te geven aan RVO.
Stap 3. Doorloop de vragen in het formulier.
U bent in het formulier om Subsidie Elektrische Personenauto's Particulieren aan te vragen. U doorloopt de pagina's hieronder.
Stap 3a. Formulier invullen: IBAN
- Vul de gegevens aan en klik op 'Volgende'. Controleer het IBAN-nummer of wijzig de gegevens als deze fout zijn of verouderd.
- Controleer of u de gegevens goed heeft ingevuld. Ga daarna verder met uw aanvraag door op 'Volgende' te klikken.

Stap 3b. Vul het kenteken van uw personenauto in en klik op 'Volgende'.
- Kies het kenteken, die u wilt doorgeven met het pijltje. Ziet u het goede kenteken niet staan? Neem dan contact op met RVO Klantenservice, telefoon 088 042 47 47.
- Ga daarna verder met uw aanvraag door op 'Volgende' te klikken.

Stap 3c. Controleer het kenteken van uw personenauto en klik op 'Volgende'.
- Klik op de knop 'ophalen voertuiggegevens'. De gegevens worden aangevuld met de gegevens uit het kentekenregister (RDW). Hier ziet u het merk, model, type, catalogusprijs van de auto waar u subsidie voor aanvraagt. Kloppen de gegevens niet? Neem dan contact op met RVO Klantenservice, telefoon 088 042 47 47.
- Ga daarna verder met uw aanvraag door op 'Volgende' te klikken.

Stap 4. Controleren.
Alle velden die nodig zijn, zijn ingevuld. Om het formulier echt in te sturen, kiest u de knop 'naar verzenden'.
Stap 5: Controleer uw aanvraag.
Controleer uw aanvraag. Lees de verklaringen aandachtig door en zet een vinkje in het hokje. U vult de datum in en drukt dan onderaan de pagina op de knop 'Ondertekenen en verzenden'. U heeft uw aanvraag daarmee verstuurd.
Let op! Pas nadat u op de knop 'Ondertekenen en verzenden' heeft gedrukt, is uw aanvraag geldig. U krijgt een e-mail als ontvangstbevestiging. U vindt de bevestiging ook terug als u weer inlogt in het eLoket. Deze staat onder 'Mijn Overzicht'. RVO behandelt de aanvragen op volgorde van binnenkomst. Het besluit van RVO op uw aanvraag krijgt u per post.