Service menu right

Promotie en matchmaking PIB

Promotie en matchmaking is een van de modules van PIB. Het gaat hierbij om de volgende activiteiten.

Holland Branding

Het Holland Branding team werkt aan het versterken van de economische positionering van Nederland als toonaangevende, innovatieve handels- en investeringspartner voor het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. Holland Branding is hét middel om uw cluster op de kaart te zetten in het desbetreffende land.

U maakt gebruik van de promotiemiddelen van Holland Branding. Voorbeelden hiervan zijn:

  • flyers;
  • brochures;
  • ontwerp van een beursstand;
  • website;
  • promotiefilm.
Een mooi voorbeeld van een promotiefilm: Urban Farming Partners

Hoe werkt het?

Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan wijst RVO.nl een Holland Branding-adviseur toe aan het cluster. Deze bepaalt samen met het cluster de positionering. Ook zorgt hij/zij voor een communicatiestrategie en communicatiemiddelen in Holland Branding-stijl.

Het is belangrijk dat het PIB-cluster één boodschap uitdraagt bij het betreden van een buitenlandse markt. Dit zorgt voor een sterkere concurrentiepositie.

Handelsmissies en beurzen

Missies en beurzen kunnen onderdeel zijn van een PIB-activiteit. Hieraan nemen minimaal 4 deelnemers uit het cluster van bedrijven deel.

Een uitgaande missie bestaat vaak uit een workshop of seminar, een bedrijfsbezoek, een netwerkevent of matchmaking. Tijdens een beursdeelname kunnen ook seminars of netwerkevents worden georganiseerd.

Een aansprekend voorbeeld van een beursdeelname is het Holland paviljoen PIB Waste Management Iran

Bezoeken en bijeenkomsten

U kunt er ook voor kiezen om met het cluster deel te nemen aan een seminar of workshop. Ook kunt u een bezoek brengen aan een lokale overheid of op bedrijfsbezoek. Het buitenlandnetwerk organiseert deze kleinschalige bijeenkomsten meestal. 

Inkomende missies

RVO.nl organiseert regelmatig inkomende missies, waaraan uw cluster kan deelnemen. Hieronder leest u meer over de verschillende missies.

  1. High Potentials-programma:
    Dit is een inkomend bezoek van veelbelovende jonge personen (27-35). Zij werken bij de overheid, in de politiek, in bedrijven, ngo's, onderwijs en wetenschap. De ambitie van het programma is om de Nederlandse kennis en technologie aan de deelnemers te presenteren.
  2. Influentials Programme:
    RVO.nl nodigt 2 tot 10 personen uit een bepaald land uit. Dit kunnen politici, wetenschappers, ambtenaren, journalisten, zakenmensen zijn of een mix daarvan. Zij krijgen een programma op maat aangeboden op een gebied waarop Nederland zich wil onderscheiden. Bijvoorbeeld fietsinfrastructuur.
  3. Journalistenprogramma:
    RVO.nl verzorgt een volledige persreis voor journalisten. Zij ontmoeten de Nederlandse bedrijven uit de sector. Dit zorgt vaak voor positieve publiciteit. Dit programma vindt meestal 2 weken voor een staatsbezoek of strategische missie plaats. Zo kunnen de journalisten zich inwerken in de thema’s van het bezoek of de missie.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *