Veel gestelde vragen Digital Europe
Hier vindt u veel gestelde vragen en antwoorden over de zaken die u regelt na uw aanvraag en de behandeltermijnen voor de nationale cofinanciering van Digital Europe.
Wijzigen contactpersoon, rekeningnummer of vestiging
Open ten eerste uw zaak. Voor het wijzigen van een contactpersoon, rekeningnummer of vestiging kiest u voor de actie "Wijzigen administratieve gegevens".
Correctie direct na indiening
Open ten eerste uw zaak. Als u net een verzoek heeft ingediend en de beoordeling hiervan is nog niet gestart, kunt u gebruik maken van de actie "Corrigeren".
Wijziging in project doorgeven
Open ten eerste uw zaak. Voor het doorgeven van een wijziging op uw zaak kiest u voor de actie "Wijziging project" en dan "Indienen Wijziging project". Dit geldt voor onderstaande wijzigingssoorten:
- penvoerder wijzigingen
- inhoudelijke wijzigingen
- financiële wijzigingen
- begroting wijzigen (binnen en tussen deelnemers)
- in-en uittreden deelnemers
- wijziging startdatum
- wijziging projectduur
Ziet u deze actie niet? U kunt alleen een inhoudelijke wijziging doorgeven als er geen lopende verzoeken zijn. Kan het doorgeven van uw wijziging niet wachten totdat er een besluit is genomen op uw lopende verzoek? Neem dan contact op met Team IRIS van RVO.
U kunt na afloop van uw project (op basis van de ingevulde einddatum) geen wijzigingen meer doorgeven.
Intrekking
Voor een intrekking kiest u voor de actie "Indienen Verzoek tot intrekking".
Ziet u deze actie niet? U kunt alleen een intrekking doorgeven als er geen lopende verzoeken zijn. Kan het doorgeven van uw intrekking niet wachten totdat er een besluit is genomen op uw lopende verzoek? Neem dan contact op met Team IRIS van RVO.
Heeft u via de mail een bericht ontvangen dat u de actie uit kunt gaan voeren? U kunt in de mail altijd lezen tot wanneer u de actie kunt uitvoeren. Als u inlogt kunt u ook de actuele deadline zien aan de rechterkant van de tabel waarin u uw acties terugvindt.
Voortgangsrapportages
U dient elk jaar vanaf 11 maanden na de startdatum van uw project een voortgangsrapportage in. Vanaf 1 maand voor het einddatum van uw project hoeft u geen voortgangsrapportages meer in te dienen. U heeft steeds 1 maand de tijd voor het aanleveren van elk voortgangsrapportage.
Vaststellingsverzoek
U kan 1 dag na de einddatum van uw project uw vaststellingsverzoek indienen. Hiervoor heeft u tot 13 weken na de einddatum van uw project de tijd.
Uitstel voor uw aanvraag
Voor het indienen van uw aanvraag is uitstel niet mogelijk.
Uitstel voor uw voortgangsrapportage
Voor het indienen van uw voortgangsrapportage kunt u uitstel aanvragen. Hierbij geeft u zelf een uitsteltermijn op van maximaal 4 weken. Deze wordt vervolgens beoordeeld. Hierover ontvangt u per e-mail bericht.
Uitstel voor uw vaststellingsverzoek
Voor het indienen van uw vaststellingsverzoek kunt u uitstel aanvragen. Hierbij geeft u zelf een uitsteltermijn op van maximaal 13 weken. Deze wordt vervolgens beoordeeld. Hierover ontvangt u per e-mail bericht.
Uitstel aanvragen in het klantportaal
Open ten eerste uw zaak. Binnen uw zaak zie u twee kopjes staan: "Verplichte acties" en "Optionele acties". Onder "Optionele acties" vindt u de actie "Uitstel aanvragen."
Aanvraag
13 weken na uw aanvraag ontvangt u ons besluit. Mogelijk is er een uitsteltermijn van 13 weken.
Voortgangsrapportage
De indiening van uw voortgangsrapportage wordt binnen 8 weken behandeld. Mogelijk is er een uitsteltermijn van 8 weken.
Wijziging project
De indiening van uw wijziging wordt binnen 8 weken behandeld. Mogelijk is er een uitsteltermijn van 8 weken.
Vaststellingsverzoek
De indiening van uw vaststellingsverzoek wordt binnen 13 weken behandeld. Mogelijk is er een uitsteltermijn van 13 weken.
- Ministerie van Economische Zaken