Veelgestelde vragen DKTI-transport - Samenwerkingsverbanden
Dit zijn de veelgestelde vragen van DKTI-transport in de categorie Samenwerkingsverbanden.
Bij grote logistieke bedrijven staat het personeel op de ene bv en de investeringen in een andere bv. Wel vallen deze entiteiten onder dezelfde holding.
Elke entiteit die kosten maakt voor een project moet als projectdeelnemer worden opgevoerd om te mogen declareren. Het is daarom nodig dat elke entiteit een machtiging afgeeft, begroting opvoert én de samenwerkingsovereenkomst rechtsgeldig ondertekent.
Ja dat mag, mits het gaat om openbare lokale infra.
Alle organisaties die kosten gaan maken voor het DKTI-project en daar subsidie voor aanvragen, moeten de samenwerkingsovereenkomst ondertekenen. Oftewel de deelnemers in het samenwerkingsproject.
Artikel 14 lid 5 biedt geen ruimte voor projectdeelnemers die niet investeren. De uitzondering hierop is maximaal één onderzoeksorganisatie die deel uitmaakt van het samenwerkingsverband.
Voor een project Proeftuin en een project Learning by using is een ondertekende samenwerkingsovereenkomst verplicht. Deze is vormvrij. Een voorbeeld vindt u op de pagina Subsidiespelregels. Voor andere projecten - die een samenwerkingsverband uitvoert - bevelen we aan om afspraken in een samenwerkingsovereenkomst vast te leggen.
Ja, een leasemaatschappij kan meedoen in een Learning by using project mits er minimaal 2 deelnemers zijn die investeren in de voertuigen of in voertuigen en lokale infra.
Let op!
Als projectdeelnemers hun vrachtauto financial leasen van een leasemaatschappij, hebben zij het eigendom en hoort de leasemaatschappij niet in het project. De projectdeelnemers voeren dan wel hun leasekosten op. Het is dan verplicht de offertes van de leasemaatschappij aan de eindgebruikers mee te sturen.
Nee, dat mag niet. Een onderzoeksorganisatie mag wel projectdeelnemer zijn.