Innovation Impact Challenge - Offertes indienen
U tekent als bedrijf in op een Innovation Impact Challenge-oproep (voorheen SBIR-oproep). Lees meer over het indienen van offertes, het proces na indiening van een offerte en het opmaken en indienen van rapportages.
Offerte(s) indienen
Tijdens de oproepperiode stelt u een offerte op voor de Innovation Impact Challenge waaraan u wilt deelnemen. Het traject kent 2 fases. Voor beide fases moet u offertes indienen. Met uw offerte stuurt u een aantal bijlagen mee.
Alleen in de periode dat een Innovation Impact Challenge-oproep openstaat, kunt u voor die oproep een offerte aanbieden. Het online offerteformulier vindt u op de pagina van de openstaande Innovation Impact Challenge-oproep.
Fase 1: Haalbaarheidsonderzoek naar innovatie
U dient een offerte in voor het doen van een haalbaarheidsonderzoek naar de innovatie. De offerte bevat de volgende onderdelen:
- een online ingevuld formulier Aanbieding Innovation Impact Challenge
- het SBIR bijlage Model Projectplan fase 1 (pdf) (Dit bestand heeft nog de vorige naam van dit instrument: SBIR)
- een managementsamenvatting (apart bijvoegen bij fase 1)
De managementsamenvatting staat in het projectplan. We vragen u om de managementsamenvatting ook als apart document (pdf of Word-bestand) aan te leveren. Dit heeft te maken met de beoordeling. Meer informatie hierover leest u in de Innovation Impact Challenge-handleiding onderaan deze pagina.
Dient een intermediair namens u de offerte in? Stuur dan ook een machtiging van u aan de intermediair mee.
Fase 2: Ontwikkeling van de innovatie
U dient een offerte in voor het ontwikkelen van de innovatie. De offerte bevat de volgende onderdelen:
- een online ingevuld formulier Aanbieding Innovation Impact Challenge
- het SBIR bijlage Model Projectplan fase 2 (pdf) (Dit bestand heeft nog de vorige naam van dit instrument: SBIR)
- het SBIR bijlage Model Businessplan fase 2 (pdf) (Dit bestand heeft nog de vorige naam van dit instrument: SBIR)
Dient een intermediair namens u de offerte in? Stuur dan ook een machtiging van u aan de intermediair mee.
Na uw offerte(s)
Na het indienen van uw offerte(s) krijgt u binnen 10 dagen een ontvangstbevestiging per mail. Uitslag over de beoordeling van fase-1-voorstellen volgt meestal binnen 8 weken na sluiting van de Innovation Impact Challenge.
Iedere Innovation Impact Challenge heeft een eigen beoordelingscommissie die de offertes beoordeelt op de volgende criteria:
- impact op het maatschappelijke probleem
- technische haalbaarheid
- economisch perspectief
De beoordelingscommissie rangschikt alle projecten. De best beoordeelde projecten boven de kwaliteitsdrempel en binnen het beschikbare budget krijgen een opdracht.
Rapportages indienen
Voor beide fases dient u een eindrapportage met bijlagen in. U stuurt deze naar innovationimpactchallenge@rvo.nl.
Fase 1: Eindrapportage
Als de opdracht u wordt gegund, voert u het haalbaarheidsonderzoek uit. Aan het eind dient u een rapport in. Daarin beschrijft u de resultaten van het haalbaarheidsonderzoek en de conclusies die hieruit komen voor een vervolgtraject. U stelt het rapport op volgens het Format Innovation Impact Challenge eindrapport fase 1 (pdf) (Binnenkort beschikbaar. Tot die tijd gebruikt u het bestand Format SBIR Eindrapport Fase 1).
Fase 2: Rapportages en demonstratie
Voor fase 2 gaan alle haalbare ideeën uit fase 1 opnieuw de competitie aan. De beoordelingscommissie adviseert ook in deze fase de opdrachtgever. Die besluit vervolgens welke projecten een opdracht krijgen voor fase 2: het ontwikkelen van de innovatie. Aan het eind van Innovation Impact Challenge-fase 2 levert u het volgende op:
- een eindrapportage;
- een demonstratie van een getest product, dienst of proces;
- een openbare samenvatting volgens het Innovation Impact Challenge Format Openbare samenvatting project eind fase 2 (pdf). (Binnenkort beschikbaar. Tot die tijd gebruikt u het bestand Format Openbare samenvatting project eind fase 2).
Gebruik voor de eindrapportage het format Innovation Impact Challenge eindrapport fase 2 (pdf) (Binnenkort beschikbaar. Tot die tijd gebruikt u het bestand Format SBIR Eindrapport fase 2). Op aanvraag stelt u de volgende (achterliggende) documentatie beschikbaar om in te zien:
- een (technische) specificatie van het product of een beschrijving van de dienst;
- een testprotocol;
- een productieplan (plan voor de uitvoering van de dienst);
- technische documentatie;
- het geactualiseerde businessplan.
Fase 3: Commercialisatie van de innovatie
In fase 3 (eindfase) werkt de ondernemer aan de commercialisatie van zijn innovatie. De aanbestedende dienst bereidt in deze fase een eventuele inkoop voor. RVO heeft in deze eindfase geen rol.
Instructie indienen offerte
Meer over het indienen van een offerte leest u in de Innovation Impact Challenge-handleiding voor ondernemers (pdf). (Binnenkort beschikbaar. Tot die tijd gebruikt u de SBIR handleiding voor ondernemers maart 2021)
- Ministerie van Economische Zaken