E-health Henriëlla Thuiszorg | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

E-health Henriëlla Thuiszorg

Het Corona virus heeft een aantal beperkingen bij een aantal cliënten van Henriëlle Thuiszorg blootgelegd. Cliënten waren bijvoorbeeld afhankelijk van mantelzorgers voor boodschappen, dagindeling en sociale contacten. De (wijk)verpleegkundige kan minder vaak op bezoek aangezien Henriëlla Thuiszorg de contactmomenten proberen te beperken.

Door de inzet van tablets wil Henriëlla Thuiszorg de cliënten (voornamelijk ouderen) helpen om zelf een aantal zaken te regelen. Op afstand kan vervolgens worden gemonitord en ondersteund op basis van vooraf geïnstalleerde apps. De (wijk)verpleegkundige kan ook middels beeldbellen advies en instructie geven, wonden bekijken/beoordelen en de zorgvraag bespreken.
De implementatie zal plaatvinden door eerst een QuickScan uit te voeren bij cliënten, waarbij Henriëlla Thuiszorg signalen ontvangt dat de cliënten ondersteuning kunnen gebruiken. De cliënten die een tablet ontvangen zullen intensief worden begeleid worden om de activiteiten, die zij voorheen zonder angst en gevaar konden uitvoeren, middels de tablet te organiseren.
Maandelijks zal worden geëvalueerd of de inzet van de tablets bij de cliënten effect heeft.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.