Zorgrobot Tessa bij Landscheiding | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Zorgrobot Tessa bij Landscheiding

De maatregelen die door de overheid zijn opgelegd hebben een grote impact gehad op het leven van cliënten die zorg van stichting Cardia ontvangen. Daarnaast heeft dit invloed gehad op de wijze waarop stichting Cardia de door haar geboden zorg kon leveren.

Het project bestaat uit de uitbreiding van de reeds geïmplementeerde zorgrobot Tessa die positieve resultaten heeft geboekt. De zorgrobot kan zorgverleners gedeeltelijk vervangen wat daarmee de kans op besmetting kan verlagen of voorkomen. Cardia wil haar dienstverlening Merkbaar Beter maken. Merkbaar Beter voor cliënten en medewerkers en als organisatie door duurzaam te ontwikkelen, te groeien en te ontzorgen. Zorgrobot Tessa wordt ingezet als hulpmiddel en als onderdeel van het zorgplan om thuiswonende WLZ en ZVW cliënten zelfredzamer te maken en de zorg doelmatiger te maken. Zo kan Cardia alle cliënten doelmatige en volledige zorg blijven bieden en wordt e-health een onderdeel van de zorg.

In december 2019 is Cardia gestart met een pilot voor de inzet van 6 Tessa Robots bij 6 thuiswonende ouderen. In mei is deze pilot geëvalueerd waar voornamelijk positieve reacties uit voortkwamen. Op basis daarvan is besloten de Tessa's veel meer standaard in de zorgprocessen in te zetten en dus te kiezen voor een duurzame inzet. Deelnemers aan de pilot hebben na een gewenningsperiode meer eigen regie ervaren. Zij waren beter in staat om zelfstandig activiteiten uit te voeren na verbale begeleiding door Tessa. Het project betreft de aanschaf van 20 Tessa zorgrobots waarmee minimaal 50 zorgverleners in verschillende functies 20 extramurale cliënten ondersteunen via ingestelde berichten in de zorgrobot. Cliënten ontvangen de zorg die zij nodig hebben. Afhankelijk van de situatie wordt zorgrobot Tessa of zorg thuis ingezet. Voor het leveren van de Tessa denken wij aan Tinybots.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Als wij vragen hebben over uw toelichting, mogen wij dan contact met u opnemen?
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
Wij zoeken regelmatig respondenten voor gebruikersonderzoek op onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.