Veelgestelde vragen over de TVL | RVO.nl | Rijksdienst

Service menu right

Veelgestelde vragen over de TVL

Lees het antwoord op veelgestelde vragen van ondernemers over de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL).

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik niet meer met eH1, eH2 of eH2+ inloggen?

Voor TVL Q1 2021 is vanaf 12 april het inlogniveau van eHerkenning naar niveau 3 verhoogd om het aanvragen veiliger te maken.
 
Zie ook het nieuwsbericht
 

Ik heb het speciale eH3 belastingdienstmiddel om belastingaangifte te doen, maar TVL aanvragen lukt niet

Met het speciale eH3 belastingdienstmiddel kunt u alleen belastingaangifte doen en compensatie voor dat middel aanvragen. U kunt dit middel niet gebruiken voor andere diensten, zoals TVL.

U vraagt uw leverancier om een upgrade naar een gewoon eH3 middel. Let op, na de upgrade kunt u geen gebruik meer maken van de compensatieregeling eHerkenning belastingdienst.

Wat is de deadline voor de vaststelling van TVL juni-september?

Dit was 1 april 2021. Dit is verschoven naar 1 juni 2021. Op deze manier hebben alle ondernemers voldoende tijd om de vaststelling in te dienen.

Wanneer wordt het verhoogde subsidiepercentage en de VGD uitgekeerd?

De vaststelling van TVL Q4 2020 wordt gecombineerd met het uitbetalen van het verhoogde subsidiepercentage en de eventuele Voorraad Gesloten Detailhandel (VGD). 90% van de vaststellingsverzoeken voor Q4 is voor 25 maart 2021 verstuurd. Als we de gegevens juist en volledig hebben ontvangen, dan is gemiddeld 90% van de verzoeken binnen 3 weken beslist en betaald.

Hoe geef ik de omzet voor de definitieve vaststelling van TVL Q4 2020 goed door?

Tussen eind maart en uiterlijk half april ontvangt u een verzoek tot vaststelling. Dit is vaak al vooraf ingevuld, net als bij TVL juni-september 2020. U moet dan zelf akkoord geven. In sommige gevallen moet u de werkelijke omzetgegevens nog invullen. Ook is het mogelijk dat wij u om aanvullende informatie vragen. Als we de gegevens juist en volledig hebben ontvangen, dan is gemiddeld 90% van de verzoeken binnen 3 weken beslist en betaald.

Ik kom niet in aanmerking voor TVL, waar kan ik dan terecht?

Het kabinet heeft ook de NOW-regeling voor vergoeding van de loonkosten, de TOZO-regeling voor zelfstandig ondernemers verlengd en aangepast en de Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK)-regeling aangekondigd.

Op rijksoverheid.nl/financiële-regelingen vindt u een overzicht van alle steun voor ondernemers.

Q1 2019 is niet representatief voor mijn omzet. Kan ik ook Q1 2020 nemen als referentieperiode?

Het is niet mogelijk om zelf een referentieperiode te kiezen. Het kan helaas voorkomen dat een kwartaal voor u niet gunstig uitkomt. Iedere TVL-periode wordt vergeleken met een ander kwartaal. De regeling is voor duizenden bedrijven gemaakt en iedere aanvraag wordt volgens dezelfde voorwaarden beoordeeld.

Ik heb de vaststelling niet afgerond, nu is de taak verdwenen. Wat kan ik doen?

Als u tijdens het indienen van de vaststelling de browser zelf sluit of deze loopt vast, is de taak tijdelijk niet meer beschikbaar. De reden hiervoor is dat de applicatie niet herkent dat u de taak hebt afgerond, waardoor deze tijdelijk geblokkeerd wordt. Dit is om problemen met de ingevoerde data te voorkomen. Wanneer de taak voor de vaststelling is verdwenen, betekent dit dat de taak tijdelijk vergrendeld is. Probeert u het 1 uur later nogmaals. Als de taak na 1 uur nog steeds niet beschikbaar is, neem dan contact met ons op.

Ik kan niet scrollen in het aanvraagformulier/vaststellingsformulier. Hoe los ik dit op?

Dit gebeurt soms, meestal helpt het om de pagina te verversen. Helpt dit niet? Dan kunt u het volgende proberen:

  • Verwijder uw cookies en tijdelijke internetbestanden, start daarna de browser opnieuw op.
  • Probeer de pagina te bekijken met een andere browser.
  • Werkt u op een mobiel apparaat zoals een smartphone of tablet? Probeer de pagina dan te bekijken met desktopweergave.

Mijn vraag staat hier niet bij. Wat nu?

Neem dan contact met ons op.

Bent u tevreden over deze pagina?

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *
Mogen wij u benaderen voor een gebruikersonderzoek?
De komende tijd zoeken wij testers voor het nieuwe ontwerp van onze website. Wij zijn benieuwd naar uw mening en gaan graag met u in gesprek. Een online interview duurt maximaal 45 minuten.