Open voor aanvragen

Stappenplan SEPP doorgeven kenteken voor uitbetaling subsidie

Gepubliceerd op:
20 november 2020
Laatst gecontroleerd op:
4 juli 2022

U heeft een subsidie aangevraagd voor een personenauto die nog niet op uw naam stond. Heeft u de brief 'subsidieverlening' ontvangen en staat de auto intussen wel op uw naam? Geef dan nu het kenteken online door om het verzoek tot uitbetaling te doen.

Wat moet u dan doen?

Stap 1. Inloggen op eLoket

U logt in met uw DigiD in eLoket via onderstaande knop:

Vervolgens gaat u naar 'Mijn aanvragen'. U kiest de aanvraag (referentienummer) waarvoor u het kenteken wilt doorgeven. 

Stap 2. Kenteken doorgeven

Klik op de link 'Uitbetalen subsidie (doorgeven kenteken(s))' om uw kenteken online aan ons door te geven.

Ziet u deze optie niet?

U kunt uw kenteken maar één keer doorgeven. Het kan zijn dat uw vorige poging om uw kenteken door te geven nog als concept klaarstaat, deze heet 'SEPP vaststelling'. In dat geval kunt u ervoor kiezen om verder te gaan met deze vaststellingsaanvraag. U kunt er ook voor kiezen om het concept te verwijderen. Dan verschijnt de knop 'Uitbetalen subsidie (doorgeven kenteken(s))' opnieuw.

 

Stap 3. Doorloop de vragen in het formulier

U bent in het formulier Subsidie Elektrische Personenauto's Particulieren (vaststelling) om het kenteken door te geven. U doorloopt de pagina's hieronder.

Stap 3a. Formulier invullen: IBAN

  • Controleer het IBAN-bankrekeningnummer en wijzig de gegevens als deze fout zijn of verouderd.
  • Controleer of u de gegevens goed heeft ingevuld. Ga daarna verder met uw aanvraag door op 'Volgende' te klikken.

Stap 3b. Selecteer het kenteken van uw personenauto en klik op 'Volgende'.

  • Kies het kenteken, dat u wilt doorgeven met het pijltje. Ziet u het goede kenteken niet staan? Neem dan contact op met onze Klantenservice, telefoon 088 042 47 47.
  • Ga daarna verder met uw aanvraag door op 'Volgende' te klikken.

Stap 3c. Controleer het kenteken van uw personenauto en klik op 'ophalen voertuiggegevens'.

  • Klik op de knop 'Ophalen voertuiggegevens'. De gegevens uit het kentekenregister (RDW) worden opgehaald. Hier ziet u het merk, model, type, catalogusprijs van de auto waar u subsidie voor aanvraagt. Kloppen de gegevens niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice, telefoon 088 042 47 47.
  • Ga daarna verder met uw aanvraag door op 'Volgende' te klikken.

Stap 4. Controleren

Alle velden die nodig zijn, zijn ingevuld. Om het formulier echt in te sturen, kiest u de knop 'Naar verzenden'.

Stap 5. Controleer uw aanvraag

Controleer uw aanvraag. Lees de verklaringen aandachtig door en zet een vinkje in het hokje. U vult de datum in en drukt dan onderaan de pagina op de knop 'Ondertekenen en verzenden'. U heeft uw aanvraag daarmee verstuurd.
 

Let op: pas nadat u op de knop 'Ondertekenen en verzenden' heeft gedrukt, is uw aanvraag verzonden. U krijgt een e-mail als ontvangstbevestiging. U vindt de bevestiging ook terug als u weer inlogt in het eLoket. Deze staat onder 'Mijn Overzicht'. Wij behandelen de aanvragen op volgorde van binnenkomst. Ons besluit op uw aanvraag krijgt u per post en digitaal via eLoket.

Vragen over SEPP?

Neem contact met ons op

In opdracht van:
  • Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Bent u tevreden over deze pagina?