Marketing in de Verenigde Staten
U heeft een goed product of dienst met een scherpe prijs. Toch kunt u maar mondjesmaat klanten vinden in de Verenigde Staten (VS). Misschien tijd om uw marketingstrategie af te stemmen op de Amerikaanse markt? Wij helpen u op weg.
Voor de promotie van uw product is er grote hoeveelheid kanalen beschikbaar. Afhankelijk van uw product en de doelgroep kunt u kiezen voor internet, tv, radio en/of billboards. Promotie is een onderdeel van een volledige marketingstrategie. Wilt u meer informatie over de prijs, plaatsing en keus van uw product? Neem dan een kijkje op de pagina producten verkopen in de Verenigde Staten.
Persoonlijk advies nodig voor zakendoen in het buitenland? Neem dan contact op met één van onze regio-experts. Zij kunnen gratis onderzoek doen naar het land waarin u wilt ondernemen. Ook helpen zij bij het vinden van zakenpartners.
Grootste advertentiemarkt ter wereld
De Verenigde Staten (VS) hebben veruit de grootste advertentiemarkt ter wereld. De uitgaven aan advertenties bedragen meer dan 200 miljard dollar. Dit is meer dan het dubbele dan in China, dat na de VS het meest uitgeeft aan reclame.
Televisie is de afgelopen jaren het grootste advertentiemedium geweest. Inmiddels is de markt voor digitale advertentie-uitgaven groter dan voor televisie.
Internet: SEA en social media groeien verder
Sociale media is een belangrijke marketingtool. 6 op de 10 volwassen Amerikanen krijgt nieuws binnen via de digitale kanalen. Voor de jongere generatie ligt dat percentage nog hoger. Digitale reclame-inkomsten blijven groeien. De advertentiemarkt voor sociale media is nergens zo groot als in de VS.
In de VS is net als veel andere landen search advertising de meest gebruikte vorm van online reclame. Social media advertising en banner advertising worden ook veel gebruikt.
De meest populaire websites in de VS zijn Google, YouTube, Facebook, Reddit (online community), Amazon, Yahoo en Twitter. Websites die hoog scoren in Amerika en wat minder bekend zijn in de rest van de wereld zijn Imgur (hosting van afbeeldingen), ESPN (sportzender) en Craigslist (advertenties).
Hoewel Amerika sterk is ontwikkeld op het gebied van e-commerce, ligt het aantal internetgebruikers op bijna 90%. Dat is minder dan bijvoorbeeld Noorwegen (98%) en Nederland (93,7%) (bron: internetlivestats).
Televisie & radio: 'on demand' wint terrein
Ondanks de opkomst videodiensten en uitgesteld kijken blijft lineaire televisie het populairste medium in de Verenigde Staten. Adverteren is erg duur, maar het bereik ook gigantisch. De grootste zenders zijn ABC, CBS, NBC en Fox. Ook radio is onverminderd populair. Er zijn rond de 15.000 radiostations in het hele land.
Tijdschriften & dagbladen: advertentie-inkomsten gedrukte media blijven dalen
Er zijn meer dan duizend dagbladen in de VS. De meeste zijn gericht op lokaal of regionaal nieuws. De geprinte media maakt steeds meer plaats voor digitale media.
Een overzicht van de dagbladen vindt u op Worldpress.org.
Cultuurverschillen
Om producten te verkopen in een ander land is het belangrijk dat u rekening houdt met verschillen in taal, spelling, beeld en woordkeuze. Maar adverteren in een ander land gaat verder dan alleen de oppervlakte, culturele verschillen en overtuigingen zijn minstens zo belangrijk. Een reclamebureau/specialist uit het exportland in de arm nemen is daarom geen overbodige luxe.
Wilt u een beeld krijgen van de Amerikaanse zakencultuur? Maak een begin met onze do's-and-don'ts in de Verenigde Staten.
Hoe kan RVO u helpen?
Heeft u specifieke vragen over marketing in de VS? Of loopt u rond met andere vragen rondom uw exportplannen? RVO is er om u als internationale ondernemer te helpen.
Neem eens contact op met onze Amerika-adviseurs. Zij kunnen u helpen bij het vinden van kansen, zakenpartners of u adviseren over andere exportzaken.
- Ministerie van Buitenlandse Zaken