Werk aan Uitvoering (WaU)
Werk aan Uitvoering (WaU) is een rijksbreed programma om de publieke dienstverlening te verbeteren. Alle uitvoeringsinstanties zijn ermee aan de slag, zo ook RVO. Binnen onze organisatie zijn allerlei acties en initiatieven om onze dienstverlening voor u duurzaam te verbeteren. Omdat wij het belangrijk vinden dat onze dienstverlening aansluit op uw verwachtingen en behoeften. U en onze relatie met u zijn voor ons belangrijk. Wij laten u graag zien waar wij mee bezig zijn om dit te realiseren.

Voorwoord
Gamze Aslancik is programmamanager Werk aan Uitvoering bij RVO. Zij vertelt meer over WaU binnen onze organisatie:
"In ons programma WaU zitten veel initiatieven die werken aan de doelstellingen waarbij wij ons primair richten op de ondernemers van Nederland. Waar werken we aan?RVO heeft een aantal thema’s gekozen die de meest impact hebben voor de ondernemers:
Niet altijd makkelijkVeel RVO’ers hebben zich hier hard voor gemaakt. In verschillende interviews vertellen we u hoe we dat doen en welke resultaten we realiseren. Dit is niet altijd even gemakkelijk. Want hoe veranderen we ingesleten regels en processen, hoe verplaatsen we ons goed in ondernemers die onze dienstverlening afnemen en wat betekent menselijk maat en maatwerk eigenlijk? Allemaal vraagstukken die we hebben verkend. De uitkomsten zetten we in om de RVO-dienstverlening te verbeteren. We blijven lerenWe zijn uiteraard nooit uitgeleerd. Nieuwe perspectieven, een veranderende maatschappelijke context en verbetering van onze dienstverlening vragen continue aandacht. We staan open voor input en feedback en geloven dat duurzame verbetering gezamenlijk tot stand komt. Samen met de input van ondernemers, de kennis en kunde van RVO-medewerkers én met onze partners in beleid. Ik wens iedereen veel leesplezier en inspiratie." Gamze Aslancik |
Naar de interviews
Lees de interviews om te zien wat we onder meer doen om onze dienstverlening voor u te verbeteren
- Hoofddirecteur Johan Maas vertelt waarom WaU belangrijk is
- We monitoren jaarlijks hoe het staat met de WaU-initiatieven
- Eén klantportaal voor alle klantinformatie
- Met onze nieuwe Invoeringstoets bekijken we of nieuw beleid goed werkt
- Met de RVO Europadesk benutten we wat er in Europa voor Nederland beschikbaar is
- Een LegalScan helpt om de ruimte voor maatwerk te vinden
- We maken meer ruimte om ondernemers te bellen om uitleg te geven
- De RVO Service Verbeterteams onderzoeken hoe we u beter helpen
- Gedragsadviseurs helpen onze uitvoering te verbeteren
Koers RVO
Met onze meerjarenstrategie 'Kompas voor een duurzame toekomst' willen we onze ambities voor de komende jaren realiseren: het zijn van een excellente publieke dienstverlener met zichtbare maatschappelijke impact. Deze koers en onze WaU-initiatieven sluiten op elkaar aan.


Ethische Commissie
We hebben sinds kort een Ethische Commissie. Deze biedt handvatten aan medewerkers bij morele en ethische dilemma’s in het werk. De commissie bestaat uit 3 kamers:
- Raadkamer Data Ethiek
- Kamer Menselijke maat en maatwerk
- Kamer Versterken ethisch denken en handelen