Digitaal ondertekenen bij agrarische regelingen
Als u digitaal iets bij ons regelt, moet u uw aanvraag meestal ondertekenen. Vaak moet dit met een TAN-code. U ziet bij uw regeling of dit nodig is. U kiest zelf of u de TAN-codes via sms of brief krijgt.
Wat is een TAN-code?
Een TAN-code is een elektronische handtekening. Wilt u een aanvraag doen of uw gegevens wijzigen op mijn.rvo.nl? Dan heeft u meestal een TAN-code nodig om uw digitale formulier te ondertekenen. Een TAN-code bestaat uit een unieke combinatie van 6 cijfers en/of hoofdletters.
Codes aanvragen
U moet TAN-codes zelf bij ons aanvragen. Dit kan op 2 manieren:
U kiest daarna zelf of u uw TAN-codes via sms of brief krijgt.
TAN-codes via sms
U kunt TAN-codes via een sms op uw mobiele telefoon ontvangen. Dit regelt u zelf, hiervoor zijn 2 mogelijkheden:
- U regelt dit direct als u zich online bij ons registreert.
- U heeft TAN-codes op papier en vraagt TAN-codes via sms aan. Om dit te regelen heeft u een TAN-code nodig die u via de post heeft ontvangen.
Als u TAN-codes via sms aanvraagt, vervallen uw TAN-codes op papier. U kunt dan ook geen TAN-codes op papier meer aanvragen.
Code via sms 10 minuten geldig
Een TAN-code via sms vervalt na 10 minuten. Heeft u de code al gekregen en bent u nog bezig met invullen? Dan ontvangt u na 10 minuten automatisch een sms-bericht met een nieuwe code.
TAN-codes via brief
U kunt uw TAN-codes ook op papier krijgen. Heeft u dit aangevraagd? Dan krijgt u binnen 4 werkdagen met de post een lijst met TAN-codes. Als u nieuwe TAN-codes aanvraagt, vervallen de TAN-codes die u eerder van ons heeft gekregen.
U krijgt standaard 105 TAN-codes. Het is mogelijk om meer codes aan te vragen. Neem hiervoor contact met ons op.
Zo werkt een TAN-code
Elke TAN-code heeft een volgnummer. Als u een TAN-code moet invullen laten wij u het volgnummer zien, bijvoorbeeld: TAN-code 016. Dit betekent dat u in uw formulier de TAN-code invult die bij nummer 016 hoort. Hierbij vult u het volgnummer zelf niet in.