Rekeningnummers van RVO
Wilt u een factuur, beschikking of leges aan ons betalen? Of moet u een boete betalen? Wij hebben verschillende rekeningnummers. Wij leggen u uit welk rekeningnummer u nodig heeft. Ook vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over betalen aan ons.
Welk rekeningnummer heeft u nodig?
Hieronder vindt u al onze rekeningnummers. Onze rekeningnummers zijn gekoppeld aan 2 ministeries waar we opdrachten voor uitvoeren. Het gaat om het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).
Uw factuur of beschikking heeft te maken met | Het rekeningnummer dat u nodig heeft |
---|---|
Subsidies, kredieten en opdrachtmiddelen binnen opdrachten die wij uitvoeren voor EZK. Hieronder vallen bijvoorbeeld de regelingen:
|
NL29 INGB 0705 0013 18 |
EZK Octrooien | NL41 INGB 0705 0012 96 |
EZK Garantieregelingen | NL82 INGB 0705 0013 34 |
EZK inkoop en verkoop van goederen en diensten, niet gerelateerd aan een regeling |
NL41 INGB 0705 0014 90 |
Subsidies, kredieten en opdrachtmiddelen binnen opdrachten die wij uitvoeren voor LNV. Hieronder vallen bijvoorbeeld de regelingen:
|
NL07 INGB 0705 0015 20 |
Het Diergezondheidsfonds (DGF) | NL10 INGB 0705 0014 66 |
LNV Garantieregelingen | NL60 INGB 0705 0013 42 |
LNV contante waarborgsommen rond interventieregelingen | NL51 INGB 0705 0014 07 |
LNV zekerheden | NL51 INGB 0705 0015 04 |
Naam ontvanger
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
Betalen vanuit het buitenland
Woont u niet in Nederland en wilt u een factuur, beschikking of leges betalen? Dan heeft u ook de Bank Identifier Code (BIC) nodig. Deze code wordt ook wel SWIFT genoemd. Voor betalingen aan ons is dat INGBNL2A.
Heeft u vragen over het betalen van een factuur, beschikking, een boete of leges aan ons?
Wij leggen u uit wat u in onderstaande situaties kunt doen. Staat uw situatie er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 088 042 42 42.
Vragen over het betalen van facturen
Weet u zeker dat u betaald heeft?
Het kan zijn dat het bedrag weer is teruggestort omdat bijvoorbeeld het factuurnummer niet juist was. Dit kunt u nakijken op uw bank-app of via internetbankieren.
Is het bedrag wel afgeschreven en niet weer teruggestort?
Neem dan contact met ons op via 088 042 42 42. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- het betalingskenmerk dat u bij de betaling heeft gebruikt
- het rekeningnummer waarnaar u de betaling heeft overgemaakt
- het rekeningnummer waarvan u betaald heeft
- de datum waarop u betaald heeft
U krijgt het te veel betaalde bedrag automatisch binnen 30 dagen terug. Hier hoeft u niets voor te doen.
Wij storten het bedrag automatisch binnen 30 dagen terug.
Vragen over leges overmaken
Kies voor bankgiro in plaats van acceptgiro. En vul het betalingskenmerk van de acceptgiro in bij de omschrijving.
Hoe vraagt u een betalingsregeling aan?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel naar 088 042 42 42. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- Het factuurnummer of beschikkingsnummer
- Het bedrag waarvoor u een betalingsregeling aanvraagt
- Uw telefoonnummer
- Uw e-mailadres
Overige vragen over betalen aan RVO
Neem contact op met de deurwaarder om de situatie te bespreken. Als de deurwaarder reden ziet om de vordering weer naar ons te sturen, dan krijgen wij hiervan bericht.