Haalbaarheidsstudie H2-Energy Dock Techniek, Business Case, Vergunningen/Risico's (2021)
Laatst gecontroleerd op:
26 april 2022
Gepubliceerd op:
15 maart 2022
Het doel van het project is onderzoeken of een drijvend tankstation voor de scheepvaart met afnemers en proeftuinen technisch mogelijk is. Ook wordt inzichtelijk gemaakt of een zelfstandig ondernemingsplan haalbaar is.
Doel
Met de onderzoeken worden sterktes en zwaktes, kansen en risico’s en de benodigde investeringen in het project in kaart gebracht. Het project draagt 1-op-1 bij aan de doelstellingen van DKTI-transport. DKTI gericht op innovatief duurzaam vervoer en op de thema’s waterstof en CO2-reductie.
Korte omschrijving van de activiteiten
- Er zal voornamelijk door HbR worden gewerkt aan het in kaart brengen van vergunningen, risico’s en regelgeving, en wat voor effect dat heeft op eventuele drijvende bouw en certificering;
- Enviu zal zich in opdracht richten op de business case met de daarbij horende marktvoorwaarden en mogelijke marktpartijen;
- De HR in samenwerking met STC en TCR onderzoekt naast deze haalbaarheidsstudie de mogelijkheid van demonstratie en training rondom deze ontwikkeling voor studenten.
Locaties
Havengebied Rotterdam
Naam deelnemer | Type organisatie | Rol in project |
---|---|---|
Havenbedrijf Rotterdam (HbR) | Onderneming | Penvoerder |
Hogeschool Rotterdam (HR) | Onderzoeksorganisatie | Deelnemer |
Gemeente Rotterdam | Onderneming | Betrokken, vraagt geen subsidie aan |
Scheepvaart Transport College (STC) | Onderzoeksorganisatie | Betrokken, vraagt subsidie aan |
Techniek College Rotterdam (TCR) | Onderzoeksorganisatie | Betrokken, vraagt geen subsidie aan |
Watertaxi Rotterdam | Onderneming | Betrokken, vraagt geen subsidie aan |
KRVE (Reiers) | Onderneming | Betrokken, vraagt geen subsidie aan |
HEBO Maritiem Service | Onderneming | Betrokken, vraagt geen subsidie aan |
Enviu | Onderneming | Essentiele uitbestedingsrelatie |
Bent u tevreden over deze pagina?