Veelgestelde vragen over uw intermediaire bedrijf
Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de administratie van uw intermediaire bedrijf.
Voor het ondertekenen in rVDM is het niet toegestaan om de vervoerder te machtigen. U kunt als vervoerder wel gemachtigd worden om een VZC te ondertekenen. Dat kon ook op het VDM tot 1 januari 2023. In de machtiging staat:
- de naam van de vervoerder en van de leverancier en/of afnemer;
- het relatienummer van de vervoerder en van de leverancier en/of afnemer;
- de datum dat de machtiging is afgegeven;
- de periode waarvoor de machtiging is afgegeven.
Een machtiging is pas geldig met de handtekeningen van alle betrokken partijen.
U bewaart de machtiging in uw administratie en kunt deze laten zien als de NVWA er naar vraagt.
Ja. Maar u moet zich wel opnieuw aanmelden als intermediair. Hoe u dat aanpakt leest u op Hoe registreren intermediair. Zorg dat u eerst uw nieuwe registratie heeft geregeld, voordat u uw bedrijf overdraagt.
U kunt dit navragen bij uw gemeente of de provincie. Zij gaan over de milieuvergunningen. Vanuit de Meststoffenwet zijn er geen voorwaarden.
Als u een storing heeft, doet u 3 dingen:
- U meldt het defect in rVDM. Dat doet u door in rVDM het lopende transport te selecteren en bij de transportgegevens aan te geven welke apparatuur defect is.
- Neem contact op met de leverancier van de apparatuur. Zij weten dan ook dat er een storing is en kunnen deze misschien oplossen.
- Leg de storing vast in uw administratie. Als u bewijsstukken heeft, bewaart u die ook. Krijgt u een controle? Dan kunt u de informatie laten zien.
- Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit